Przedszkole nr 1 mieści się w piętrowym, wolnostojącym budynku otoczonym zielenią. Plac zabaw wyposażony jest w sprzęt do zabaw ruchowych, m.in. zjeżdżalnie, piaskownice, huśtawki, stoliki, domki itp. Cały ogród jest ogrodzony i zamknięty dla bezpieczeństwa dzieci. Przy drzwiach wejściowych do budynku zainstalowany jest domofon.
Placówka dysponuje siedmioma dużymi słonecznymi salami, bogato wyposażonymi w zabawki i pomoce dydaktyczne, stanowiskiem do zabaw komputerowych. Wykwalifikowana kadra pedagogiczna wspólnie z pracownikami obsługi dba o wszechstronny rozwój dzieci, stwarzając im warunki do nauki, zabawy i rozwijania umiejętności społecznych. Wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka, w specjalnie do tego celu przygotowanym pokoju, zajmują się pedagodzy specjalni, rewalidator, terapeuta pedagogiczny oraz psycholog. Zajęcia z logopedą odbywają się w gabinecie wyposażonym w komputer i wiele atrakcyjnych pomocy.
W październiku 2025 w przedszkolu uruchomiliśmy grupę wsparcia dla rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi posiadającymi orzeczenie pod nazwą „Spektrum rozwiązań” – jest to innowacja pedagogiczna pani Anny Marszałek (pedagoga specjalnego i mamy dziecka w spektrum).
Dzieciom chętnym do rozwijania swoich zainteresowań proponujemy zajęcia dodatkowe. W roku szkolnym 2025/26 są to zajęcia z tańca, majsterkowania, szachów i języka angielskiego (w wersji poszerzającej podstawę programową).
Przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:30 – 16:30.

NASZA WIZJA I MISJA

Celem naszej pracy jest ukształtowanie w dzieciach cech inteligencji emocjonalnej zapewniających sukces
i umiejętność radzenia sobie z porażką oraz wykorzystanie potencjału intelektualnego każdego dziecka.

Realizując nasze cele koncentrujemy się na:

  • Poznaniu i zrozumieniu dziecka jako indywidualności.
  • Pomocy rodzicom w poznaniu potrzeb dziecka.
  • Partnerskiej współpracy z rodzicami.
  • Wprowadzeniu poradnictwa psychologicznego.
  • Wzbogacaniu realizowanego programu adaptacyjnego.
  • Realizowaniu w pracy z dziećmi sytuacji edukacyjnych umożliwiających dziecku nabywanie kompetencji społecznych: wiary w siebie, trafnego rozpoznawania przeżywanych uczuć, zapobieganiu skłonności do agresji, szacunku do prawa, znajomości praw dziecka.
  • Prowadzeniu z dziećmi zajęć edukacyjnych aktywnie wprowadzających je w zagadnienia bezpieczeństwa oraz ochrony swojego życia i zdrowia.
  • Zapewnianiu wysokiego poziomu kwalifikacji kadry pedagogicznej zatrudnionej w przedszkolu.
  • Unowocześnianiu bazy materialnej przedszkola.

 

„Najpiękniejsze co można dać dziecku,
to korzenie do wzrostu i skrzydła do lotu” – Anonim