DZIECI STARSZE (5 i 6-latki)

6.30-7.00 Schodzenie się dzieci. Integrowanie dzieci z różnych grup poprzez zabawy w kącikach zainteresowań, dowolnie wybranymi zabawkami, udział w grach dydaktycznych.
7.00-8.00 Ćwiczenia poranne i zabawy muzyczno-ruchowe z udziałem nauczyciela.
8.00-8.30 Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do śniadania. Śniadanie. Czynności samoobsługowo-higieniczne.
8.30-9.00 Zabawy swobodne z niewielkim udziałem nauczyciela.
Przygotowanie do zajęć dydaktycznych.
9.00-10.00 Zajęcia dydaktyczne wg wybranego programu wychowania przedszkolnego.
10.00-10.15 Czynności samoobsługowe. Drugie śniadanie. Przygotowanie do wyjścia na podwórko.
10.15-11.15 Pobyt na świeżym powietrzu: realizowanie różnych form aktywności ruchowej, obserwacji przyrodniczych w ogrodzie przedszkolnym lub podczas spacerów.
10.30-11.30 Ewentualne prowadzenie pracy indywidualnej; pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
11.15-11.30 Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do obiadu.
11.30-12.00 Obiad. Czynności higieniczne, samoobsługowe.
12.00-14.00 Poobiedni odpoczynek: słuchanie literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć dydaktycznych.  Zabawy ruchowe proponowane przez nauczycielkę. Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie. Praca wspomagająca rozwój dziecka (praca stymulacyjno-kompensacyjna, wychowawcza oraz praca z dzieckiem wyróżniającym się uzdolnieniami i zainteresowaniami). Zajęcia dodatkowe.
14.00-14.15 Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do podwieczorku.
14.15-14.40 Podwieczorek. Czynności higieniczne, samoobsługowe.
14.40-15.30 Zabawy dowolne z niewielkim udziałem nauczyciela. Zabawy dydaktyczne. Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
15.30-16.30 Rozchodzenie się dzieci. Integrowanie dzieci z różnych grup poprzez zabawy integracyjne, gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, plastyczno-techniczne, tematyczne, pobyt na świeżym powietrzu. Prace porządkowe.

Indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami w miarę zaistniałych potrzeb.

Kolor czerwony oznacza czas przeznaczony na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

 

DZIECI MŁODSZE (3 i 4-latki)

6.30-7.00 Schodzenie się dzieci. Integrowanie dzieci z różnych grup poprzez zabawy w kącikach zainteresowań, dowolnie wybranymi zabawkami, udział w grach dydaktycznych.
7.00-8.00 Ćwiczenia poranne i zabawy muzyczno-ruchowe z udziałem nauczyciela.
8.00-8.30 Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do śniadania. Śniadanie. Czynności samoobsługowo-higieniczne.
8.30-9.00 Zabawy swobodne z niewielkim udziałem nauczyciela.
Przygotowanie do zajęć dydaktycznych.
9.00-9.45 Zajęcia dydaktyczne wg wybranego programu wychowania przedszkolnego.
9.45-10.00 Czynności samoobsługowe. Drugie śniadanie. Przygotowanie do wyjścia na podwórko.
10.00-11.15 Pobyt na świeżym powietrzu: realizowanie różnych form aktywności ruchowej, obserwacji przyrodniczych w ogrodzie przedszkolnym lub podczas spacerów.
10.30-11.30 Ewentualne prowadzenie pracy indywidualnej; pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
11.15-11.30 Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do obiadu.
11.30-12.00 Obiad. Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do leżakowania.
12.00-14.00 Leżakowanie. Słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela oraz muzyki relaksacyjnej.
14.00-14.15 Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do podwieczorku.
14.15-14.40 Podwieczorek. Czynności higieniczne, samoobsługowe.
14.40-15.30 Zabawy dowolne z niewielkim udziałem nauczyciela. Zabawy dydaktyczne. Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
15.30-16.30 Rozchodzenie się dzieci. Integrowanie dzieci z różnych grup poprzez zabawy integracyjne, gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, plastyczno-techniczne, tematyczne, pobyt na świeżym powietrzu. Prace porządkowe.

Indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami w miarę zaistniałych potrzeb.

Kolor czerwony oznacza czas przeznaczony na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego.