DZIECI STARSZE (5 i 6-latki)
6.30-7.00 | Schodzenie się dzieci. Integrowanie dzieci z różnych grup poprzez zabawy w kącikach zainteresowań, dowolnie wybranymi zabawkami, udział w grach dydaktycznych. |
7.00-8.00 | Ćwiczenia poranne i zabawy muzyczno-ruchowe z udziałem nauczyciela. |
8.00-8.30 | Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do śniadania. Śniadanie. Czynności samoobsługowo-higieniczne. |
8.30-9.00 | Zabawy swobodne z niewielkim udziałem nauczyciela. Przygotowanie do zajęć dydaktycznych. |
9.00-10.00 | Zajęcia dydaktyczne wg wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
10.00-10.15 | Czynności samoobsługowe. Drugie śniadanie. Przygotowanie do wyjścia na podwórko. |
10.15-11.15 | Pobyt na świeżym powietrzu: realizowanie różnych form aktywności ruchowej, obserwacji przyrodniczych w ogrodzie przedszkolnym lub podczas spacerów. |
10.30-11.30 | Ewentualne prowadzenie pracy indywidualnej; pomoc psychologiczno-pedagogiczna. |
11.15-11.30 | Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do obiadu. |
11.30-12.00 | Obiad. Czynności higieniczne, samoobsługowe. |
12.00-14.00 | Poobiedni odpoczynek: słuchanie literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć dydaktycznych. Zabawy ruchowe proponowane przez nauczycielkę. Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie. Praca wspomagająca rozwój dziecka (praca stymulacyjno-kompensacyjna, wychowawcza oraz praca z dzieckiem wyróżniającym się uzdolnieniami i zainteresowaniami). Zajęcia dodatkowe. |
14.00-14.15 | Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do podwieczorku. |
14.15-14.40 | Podwieczorek. Czynności higieniczne, samoobsługowe. |
14.40-15.30 | Zabawy dowolne z niewielkim udziałem nauczyciela. Zabawy dydaktyczne. Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. |
15.30-16.30 | Rozchodzenie się dzieci. Integrowanie dzieci z różnych grup poprzez zabawy integracyjne, gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, plastyczno-techniczne, tematyczne, pobyt na świeżym powietrzu. Prace porządkowe.
Indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami w miarę zaistniałych potrzeb. |
Kolor czerwony oznacza czas przeznaczony na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
DZIECI MŁODSZE (3 i 4-latki)
6.30-7.00 | Schodzenie się dzieci. Integrowanie dzieci z różnych grup poprzez zabawy w kącikach zainteresowań, dowolnie wybranymi zabawkami, udział w grach dydaktycznych. |
7.00-8.00 | Ćwiczenia poranne i zabawy muzyczno-ruchowe z udziałem nauczyciela. |
8.00-8.30 | Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do śniadania. Śniadanie. Czynności samoobsługowo-higieniczne. |
8.30-9.00 | Zabawy swobodne z niewielkim udziałem nauczyciela. Przygotowanie do zajęć dydaktycznych. |
9.00-9.45 | Zajęcia dydaktyczne wg wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
9.45-10.00 | Czynności samoobsługowe. Drugie śniadanie. Przygotowanie do wyjścia na podwórko. |
10.00-11.15 | Pobyt na świeżym powietrzu: realizowanie różnych form aktywności ruchowej, obserwacji przyrodniczych w ogrodzie przedszkolnym lub podczas spacerów. |
10.30-11.30 | Ewentualne prowadzenie pracy indywidualnej; pomoc psychologiczno-pedagogiczna. |
11.15-11.30 | Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do obiadu. |
11.30-12.00 | Obiad. Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do leżakowania. |
12.00-14.00 | Leżakowanie. Słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela oraz muzyki relaksacyjnej. |
14.00-14.15 | Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do podwieczorku. |
14.15-14.40 | Podwieczorek. Czynności higieniczne, samoobsługowe. |
14.40-15.30 | Zabawy dowolne z niewielkim udziałem nauczyciela. Zabawy dydaktyczne. Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. |
15.30-16.30 | Rozchodzenie się dzieci. Integrowanie dzieci z różnych grup poprzez zabawy integracyjne, gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, plastyczno-techniczne, tematyczne, pobyt na świeżym powietrzu. Prace porządkowe.
Indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami w miarę zaistniałych potrzeb. |
Kolor czerwony oznacza czas przeznaczony na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego.