DZIECI STARSZE ( 5 i 6 – latki )
Czas trwania czynności |
Czas przed realizacją podstawy programowej |
Czynności dzieci i nauczyciela |
Rozliczenie proporcji zagospodarowania czasu pobytu dzieci |
6.30 – 7.00 |
Schodzenie się dzieci, integrowanie dzieci z różnych grup poprzez zabawy w kącikach zainteresowań dowolnie wybranymi zabawkami, udział w grach dydaktycznych. |
||
7.00 -8.00 |
Czas przeznaczony na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego |
Ćwiczenia poranne i zabawy muzyczno – ruchowe z udziałem nauczyciela. | |
8.00 – 8.30 | Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do śniadania. Śniadanie, czynności samoobsługowo – higieniczne. | ||
8.30 – 9.00 | Zabawy swobodne dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela. Przygotowanie do zajęć dydaktycznych. | ||
9.00 – 10.00 | Zajęcia dydaktyczne wg wybranego programu wychowania przedszkolnego. | ||
10.00 – 10.15 | Czynności samoobsługowe. Drugie śniadanie. Przygotowanie do wyjścia
na powietrze. |
||
10.15- 11.15
|
Pobyt na powietrzu; realizacja różnych form aktywności ruchowej, obserwacji przyrodniczych w ogrodzie przedszkolnym, podczas spacerów. | ||
10.30-11.30 | Ewentualne prowadzenie pracy indywidualnej; pomoc psychologiczno – pedagogiczna | ||
11.15-11.30 | Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do obiadu. | ||
11.30 – 12.00 | Obiad. Czynności higieniczne, samoobsługowe. | ||
Organizacja pracy przedszkola po realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego. |
|||
12.00 – 14.00 | Poobiedni odpoczynek: słuchanie literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć wychowawczo-edukacyjnych, zabawa ruchowa proponowana przez nauczycielkę.
Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie, praca wspomagająca rozwój dziecka (praca stymulacyjno-kompensacyjna, wychowawcza oraz praca z dzieckiem wyróżniającym się uzdolnieniami i zainteresowaniami). zajęcia dodatkowe. |
||
14. 00 – 14.15 | Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do podwieczorku. | ||
14.15– 14.40 | Podwieczorek . Czynności higieniczne, samoobsługowe. | ||
14.40 – 15.30 | Zabawy dowolne, z niewielkim udziałem nauczyciela, zabawy dydaktyczne, praca
z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. |
||
15.30 – 16.30 | Rozchodzenie się dzieci; integrowanie dzieci z różnych grup poprzez zabawy integracyjne; gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, plastyczno – techniczne, tematyczne, pobyt na świeżym powietrzu; prace porządkowe.
Indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami w miarę zaistniałych potrzeb.
|
DZIECI MŁODSZE (3 i 4 -latki)
Czas trwania czynności |
Czas przed realizacją podstawy programowej |
Czynności dzieci i nauczyciela |
Rozliczenie proporcji zagospodarowania czasu pobytu dzieci |
6.30 – 7.00 |
Schodzenie się dzieci, integrowanie dzieci z różnych grup poprzez zabawy w kącikach zainteresowań dowolnie wybranymi zabawkami, udział w grach dydaktycznych. |
||
7.00 -8.00 |
Czas przeznaczony na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego |
Ćwiczenia poranne i zabawy muzyczno – ruchowe z udziałem nauczyciela. | |
8.00 – 8.30 |
Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do śniadania. Śniadanie, czynności samoobsługowo – higieniczne. |
||
8.30 – 9.00 | Zabawy swobodne dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela. Przygotowanie do zajęć dydaktycznych. | ||
9.00 – 9.45 | Zajęcia dydaktyczne wg wybranego programu wychowania przedszkolnego. | ||
9.45 – 10.00 | Czynności samoobsługowe. Drugie śniadanie. Przygotowanie do wyjścia na powietrze. | ||
10.00- 11.15
|
Pobyt na powietrzu; realizacja różnych form aktywności ruchowej, obserwacji przyrodniczych w ogrodzie przedszkolnym, podczas spacerów. | ||
10.30-11.30 | Ewentualne prowadzenie pracy indywidualnej; pomoc psychologiczno – pedagogiczna | ||
11.15-11.30 | Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do obiadu. | ||
11.30 – 12.00 | Obiad. Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do leżakowania | ||
Organizacja pracy przedszkola po realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego. | |||
12.00 – 14.00 | Leżakowanie; Słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela oraz muzyki relaksacyjnej. | ||
14. 00 – 14.215 | Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do podwieczorku. | ||
14.15 – 14.40 | Podwieczorek . Czynności higieniczne, samoobsługowe. | ||
14.40 – 15.30 | Zabawy dowolne, z niewielkim udziałem nauczyciela, zabawy dydaktyczne, praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. | ||
15.30 – 16.30 | Rozchodzenie się dzieci; integrowanie dzieci z różnych grup poprzez zabawy integracyjne; gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, plastyczno – techniczne, tematyczne, pobyt na świeżym powietrzu; prace porządkowe. |